Thursday, August 11, 2016

Ganti suami

_*Suatu ketika di sebuah tanah perkuburan...*_

_Salleh (bukan nama sebenar), menghampiri wanita muda cantik yg baru sahaja kematian suaminya..._

_Salleh (berbisik) dgn wanita itu: *"Maaf puan, saya turut berdukacita atas kematian suami puan..., semoga Allah SWT terima amal ibadat suami puan & rohnya ditempatkan bersama roh org2 yg solihin..."*_

_Wanita : *"Terima kasih Salleh..."*_

_Salleh : *"Puan, saya nasihatkan puan jgn lama2 bersedih & segera mencari pengganti agar kesedihan & kesunyian puan terubat. Puan..., bolehkah saya menggantikan tempat suami puan...???"*_

_Wanita : *"Salleh..., awak serius kah ni..??!!!"*_

_Salleh : *"Iya puan..., saya serius & bersedia menggantikan tempat suami puan..!!"*_

_Sambil matanya berbinar-binar, wanita itu pun berkata pada penggali kubur yg baru sahaja selesai menguburkan jenazah suaminya...._

_Wanita  : *"Pak Ali..!! Tolong gali balik kubur suami saya.., ini En. Salleh mau menggantikan tempat suami saya dlm kubur tu...!!"*_

_Salleh :  😳😳😳 _*???*_

No comments:

Post a Comment