Thursday, October 15, 2015

luahan hati

.
Aku rindu imanku yg dulu.
Yg mana hati berbunga2 ketika menghdiri majlis ilmu.
Yg mna air mata mudah menitis bila mengenag dosa2 lalu.
Yg mana qiamulail menjadi rutin harian ku.
Aku rindu.
Rindu.
.
Sekarang..
Tanpa sedar aku terjatuh di dalam lembah jahiliyah.
Menternak nafsu semata.
Tiada lg mjlis ilmu.
Tiada lg selawat.
Tiada lg zikir.
Tiada lagi tahajjud.
Solat kdg2.
Sedekah hilang.
.
Hati aku keras.
Aku nak berubah, tapi ntah.
Nantilah..
.
Allah dah bagi hint.
Allah dah sentuh hati kau.
Allah dah bagi kau sedar.
Cuma kau yg menolak.
Berpura tak nampak.
Apa lagi yg kau nak ?
Hari ni kau buat kemungkaran,
Ada ke lepastu Allah terus tarik rezeki? Terus cabut nyawa? Ada ?
.
Kau tersungkur banyak kali atas dunia,
Tuhan masih sygkn kau.
Jgn bodoh sombong.
Dunia cuma sementara.
Hari ni sihat walafiat.
Siapa tahu esok dicabut nyawa
Tidak lambat walau sesaat tidak cepat walau sesaat...malaikat maut pasti datang tepat waktunya...

Tapi aku disini masih ketawa ketawa...
Bongkak,sombong menjadi permainan kesukaan kita.

No comments:

Post a Comment