Sunday, August 5, 2018

elaun kola utk semua pekerja di malaysia

*Terbaik BR1M RM500 setiap bulan*👇

UNTUK SEBARAN SEGERA

Program Bantuan Masyarakat

*ELAUN SARA DIRI/COLA UNTUK RAKYAT MALAYSIA BAGI MENGGANTIKAN BAYARAN BR1M 2018. BERITA BARU BAIK UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA. PEKELILING JPM18/031*

Kerajaan selepas mesyuarat kabinet pada 7 hb jun 2018 telah bersetuju memberi Elaun Sara Hidup/COLA tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas kepada semua rakyat Malaysia sama ada berkerja dalam bidang *sektor awam, pesara, swasta, berkerja sendiri dan warga emas.* Sejumlah bayaran sebanyak _RM500.00_ setiap bulan ( bersamaan RM6,000.00 setahun ) akan berkuakuasa pada bulan *ogos 2018* bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang.

Langkah yang diambil ini bagi menjamin keharmonian rakyat Malaysia dan menggelakan kekecohan yang berlaku semasa pembayaran BR1M 2018 peringkat pertama yang lepas.

Bermulanya dengan pembayaran Elaun COLA ini kepada semua rakyat tanpa memilih ketogari tangga gaji, dengan ini kerajaan menggumumkan program Bantuan Rakyat 1Malaysia ( BR1M ) *DIMANSUHKAN* berkuatkuasa serta-merta.

Elaun COLA ini boleh dituntut
disemua pejabat pos atau BSN/i diseluruh
negara mulai jam 1pm - 4pm pada setiap hari
*kecuali Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari kelepasan am.*

Setiap rakyat Malaysia yang berkelayakan hanya dibenarkan membuat tuntutan Elaun COLA hanya *satu ( 1 ) kali setiap bulan* pada mana-mana tarikh dan masa seperti yang dinyatakan pada perenggan di atas.

Dengan cara kaedah pembayaran yang telah ditetapkan ini, dapat menggelakkan kesesakkan di pusat-pusat penebusan Elaun Cola dan memberi lebih peluang kepada semua rakyat Malaysia merancang kewangan mereka.

Sila rujuk syarat berikut ;

🔘Kakitangan awam perlu menunjukkan kad pengenalan diri jabatan dan bagi pekerja sektor swasta perlu menunjukkan kad perkerjaan (pas kerja) untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang lengkap berserta dengan syarat-syarat berikut:-

1. _Surat Perlantikan Kerja - Original_

2. _Surat Pengesahan Kerja - Original_

3. _Surat Akuan Majikan ( tempat terakhir masa bekerja) bagi yang telah berhenti kerja melalui skim VSS,MSS dan lain-lain sebab pemberhentian melainkan diberhentikan atas sebab-sebab displin._

4. _Dan 80 penutup botol Coca Cola baru sesuai dengan namanya Elaun Cola._

Ooo,Ooo
..kalau pasal duit,semua sanggup baca sampai habis.....

No comments:

Post a Comment