Thursday, July 14, 2016

Hati hati d round about

Klau terjumpa seseorang yg berhenti di roundabout tunggu lama x jalan2, buat tak tau jer. Kejadian berlaku di kawasan shah alam!

Pagi tadi seorang anggota polis yg menaiki motosikal berkuasa tinggi, berasa hairan kerana ada seorang mat moto berhenti di tgah jalan berhadapan roundabout.. wlaupun dah agak lengang  kerana takde kenderaan di roundobout tersebut mat moto itu masih tak jalan2. Kerana curiga, polis itupun menahan mat moto tersebut dan menyuruhnya ketepi...

Abg Polis :- Ok..bagus.. ic..lesen.. roadtax sume engko ada, tp aku musykil .. nape ko tak jalan, sedangkan keadaan dah selamat?

Mat moto:- Begini encik, saya sesat tadi.. saya nak pergi beraya di Sek 24 uptown Shah Alam, td mase saya tanye org, diaorang ckp ikut roundabout ni kul 12, skrg baru kul 10 encik,  jdi lom leh jalan la kan?

Abg Polis :- Lantak ko la.. malas aku nak layan.. ( sambil memecut motonya)selamat petang..... 😂😂😂

No comments:

Post a Comment