Wednesday, October 9, 2019

Jom belaja base ganu

Bahasa Terengganu senang je boh!

Inggris : I don't know
BM    : Saya tidak tahu
Terengganu : Au gok

Inggris : I dont want it
BM      : Saya tak mahu
Terengganu : tak Mboh

Inggris : I dont care
BM     : Aku tak peduli
Terengganu : Carende

Inggris : lets go
BM      : Ayuh, kita pergi sekarang
Terengganu : Jong

english : yes, i understand what you're talking about
BM : Ya, Saya faham apa maksud awak
Terengganu : Hor

English - i dont know what to do
BM - Saya Tak tahu nak buat apa.
Terengganu : Dok auuuu

English - can u repeat again?
BM - Boleh ulang sekali lagi.
Terengganu : Hah?

English : You're very naughty
BM   : Kamu ini nakal sangat
Terengganu : Gong

English: Party is over
BM: Majlis sudah pun selesai
Terengganu : Bereh

English: where are you going?
BM : Nak ke Mana?
Terengganu : Gi ane?

English : Its up To You
BM : Terpulang lah kepada kamu
Terengganu : Kok anda

English : i dont know what are you talking about
BM : Tak paham saya apa yang kamu cakap.
Terengganu : Ndape?

English : is that true?
BM : biar betul?
Terengganu : ngguh?

English.   :This thing is out of my mind
BM        : Benda ni diluar pemikiran ku
Terengganu : Nebbeng

English : i think i did the right thing.
Malay : saya rasa betul dah tu.
Terengganu : Soheh

English : you're so handsome
BM : Menawan sekali kamu
Terengganu : Semak natang ning

Hanya orang TGANU dan pasangan nya orang TGANU je Pahang
Orang Pahang pun dok Pahang  😅😅😂😂🤣🤣😜

LIKE SEKALI SEK2 TGANU KITE!😎💪👍

CnP

Terima kasih yang buat nota ni. Anda hebat.

Kredit untuk Jasmi Mohamad.

Serius. Menangis nak baca sampai habis.

Bukan kami x boleh berbahasa inggelish. Bahasa Tranung lebih makkang dalang.

Nak lebih feel... baca kuat ² depan ramai². Tubek air mata bohh..

Anda gembira,  sila #share
.
.

No comments:

Post a Comment