Thursday, March 2, 2017

Wang duit fulus pitih money

Namaku : WANG...

Nama panggilan : DUIT...

Nama Samaran: FULUS...

Nama Benar : MONEY...

Wajahku biasa saja...

Fizikalku juga lemah...

Namun aku mampu mengubah dunia...

Aku juga "boleh" merubah Perilaku...

Bahkan sifat Manusia...

Kerana manusia mengidolakan aku...

Banyak orang berubah kepribadiannya...

Mengkhianati teman...

Menjual tubuh...

Bahkan meninggalkan keyakinan imannya, demi aku...!!!

Aku tidak mengerti perbezaan orang..

Tapi manusia memakai aku menjadi keturunan dan darjat...

Menentukan kaya miskin dan terhormat atau terhina...

Aku bukan iblis...

Tapi sering orang melakukan kekejian demi aku...!!!

Aku juga bukan orang ketiga...

Tapi banyak suami isteri berpisah kerana aku...

Kakak dan adik bergaduh dan saling benci kerana aku...

Anak dan orangtua berselisih faham kerana aku...!!!

Sanak Saudara bergaduh berpaling muka kerana aku

Ada yang menjadi EGO dan Angkuh kerana aku

aku bukan Tuhan...

Tapi ada manusia menganggap aku Tuhan...

Sedangkan ada yang memuja aku...

Padahal segala agama mengatakan jangan menjadi hamba wang..

Seharusnya aku hamba manusia...

Tapi kenapa manusia pula yang mahu menjadi hambaku...???

Aku tidak pernah mengorbankan diriku untuk siapa pun...

Tapi banyak orang rela mati demi aku...

Perlu aku ingatkan...

Aku hanya boleh menjadi alat membayar perubatan anda...

Tapi tidak mampu memanjangkan hidup anda...!!!

Kalau suatu hari anda di panggil Tuhan...

Aku tidak akan ada menemani anda...

Apalagi menjadi penebus dosa-dosa anda...

Anda harus menghadap sendiri kepada sang Pencipta lalu menerima penghakiman-NYA...!!!

Saat itu...

Tuhan pasti akan membuat perhitungan dengan anda...

APAKAH SELAMA INI HIDUP ANDA MENGGUNAKAN aku dengan baik...

Atau sebaliknya MENJADIKAN aku sebagai tuhan kalian...???

➡ Ini peringatan terakhirku :
Aku TIDAK ADA DI SYURGA...
Jadi jangan cari aku disana...

➡ PESANKU :
1. Jangan terlalu sayang sama aku...!!!

2. Jangan lupa berdoa, dan beramal agar sentiasa mendapat berkat di dunia dan akhirat...!!!```

3.Gunakan aku utk membantu anda di akhirat  spt banyak  bersedekah  dan berzakat

No comments:

Post a Comment