Wednesday, September 7, 2016

Jenuh nok pahang baca

*Grenti asrama penuh kalu karangan UPSR lagu ni*😆

Pagi takdi dinar tak dinar lg aku tumbik alas ke guchil utk membeli sedikit brg dapur.Setibanya aku di trafik light buah mensetor, aku berselisih dgn sebuah emiulan yg amat deras menuju ke Dataran Peladang.Dgn perasaan ingin tahu aku memulas minyak  habis sut & hambat emiulan itu.Sampai di cabang peladang aku nampak sebuah kereta Datsun wahulu telah berlaga dgn mutor wantufai. Aku nmpk tuan motor telah rebah beleping di atas tar smbil teriak kiol2.Air matanya berdenel.. Kesiannya kat dia. Aku & org yg bawak emiulan itu bangat2 turun & hungga ke arah bdk itu utk menulongnya. Kira badidan la siapa yg sampai dulu. Nasib baik dia tidak pesatu.. Hanya nelas lengan dan ssalah bahu saja.
Drebar wahulu iaitu seorang pakcik tidak mengalami sebarang kecederaan juga. Hanya kenalim lutut & tidak boleh berkecep apa2.. Mgkin terkejut agaknya. Aku minta pakcik tu mengucap & bgtau beliau supaya bersabar.. Ini semua nak gerah kataku..
Tak sampai 5 minit orang ramai beriok2 macam sumut menghurung gula kat situ. Ramai yg kelis saja sambil buat tumbik henpon dan pukul gamba mangsa.mungkin mereka nk menghantar wasek kpd kawan2 mereka. Tak kisahlah..yg penting semuanya selamat. Buah nak munjol orang kata.

*Skian Brite rikas dari Besut, Ganu.*
😂😂😂

No comments:

Post a Comment