Tuesday, March 2, 2021

Kisah si kambing tua

*Alkisah zaman Dulu dulu*..

*Kisah si kambing tua..*
__________________. 

*Seorang peladang mempunyai 30 ekor kambing betina dan seekor kambing Jantan Tua.*
 *Oleh kerana kambing jantan Tua sudah tidak efektif lagi membiakkan bakanya* *Peladang itu membeli seekor lagi kambing Jantan Muda untuk jadi pembaka..*.

Selepas kambing Jantan Muda sampai, dia disapa oleh kambing Jantan Tua...

*Tua* : Selamat datang, kita boleh bekerjasama membuntingkan semua kambing betina ni agar tuan kita gembira...

*Muda* : Kerjasama?? Kamu sudah tua dan patut bersara...biar aku uruskan semua kerja pembiakan ini...

*Tua* : Kamu bagilah aku seekor betina pun jadi laa...

*Muda* : Tak boleh, aku gagah dan mampu melaksanakan kerja pembiakan tanpa bantuan kamu kambing tua...

*Tua* : Ok kalau kamu gagah perkasa esok kita lumba lari...kalau kamu menang aku tak akan ganggu walau seekor pun kambing betina...

*Muda*: Ok aku setuju esok pagi kita lumba...

*Keesokannya..*.

*Tua* : Oleh kerana aku dah tua kamu kena bagi aku lari dulu lepas sepuluh langkah baru kamu mula berlari...

*Muda* : Ok laaa..haahh Si Tua apa lagi lari lah...

Kambing jantan tua pun berlari dengan perlahan kemudian dikejar oleh kambing jantan muda... *dalam 10 meter kambing jantan muda*  *mengejar kambing jantan tua dan sudah hampir di bontot kambing jantan tua...*

*Tiba-tiba* ⚡🔫 , *bam.* 🔫⚡ *bam.*..
kambing muda tersungkur rebah...

*Tuan kambing telah menembak kambing muda sambil menyumpah.*.. *Chiss !!! Sudah tiga ekor kambing jantan aku beli ni semuanya Gay... huuuh...*

*Moral of the story:*

1) *Jangan sombong dengan orang lama..*.

2) *Respek la otai..*.

3) *Otai2 ni banyak taktik yang tidak disangka-sangka*...
4) *Otai2 pencen akal panjang dan sangat kreatif*..
😁😁😁😁😁😁😁

No comments:

Post a Comment