Friday, May 27, 2016

kisah hidup ku

Aku jarang cerita kat orang benda ni tapi aku akan rasa bersalah kalau tak cerita. Lebih baik aku berterus terang dengan korang semua.

Pada umur aku 17 tahun aku sebenarnya dah miliki duit yang sangat banyak. Bila orang kecoh pasal beli rumah diusia muda, aku tak heran pun sebab masa tu aku dah ada 3 buah rumah!

Ya. Diusia 17 tahun aku dah ada 3 buah rumah. Semuanya banglo. Semuanya atas usaha aku sendiri. Kawan-kawan aku lain tak pernah tau asal aset yang aku ada. Hanya org2 tertentu saja tau.

Ketika kawan-kawan aku sibuk main bola, main cikaro, aku sibuk mencari duit, beli banglo dan adakalanya aku beli simpan emas.

Duit tak payah cerita la, semua aku main USD. Kalau RM, mungkin polis syak aku jual dadah. Abah aku pun tak pernah tau aku ada semua-semua tu.

Ketika usia kita muda ni lah kita kena kumpul sebanyak mungkin aset demi masa depan. Aku tak peduli apa pun. Cuma aku elakkan dari kena tax sebaik mungkin di usia muda.

Satu hari tu aku  kantoi dengan abah aku. Dia dapat tau jugak. Apa lagi, dia ambil permainan monopoly tu dan simpan dalam almari dia. "Hang dok main ni dah study ka?! SPM tak lama lagi dok main-main".

Aku pasrah. Habis rumah, harta dan duit aku abah aku sita termasuk rumah kawan aku sekali yang main dan simpan tak bagi main Monopoly.. Hmmm..

No comments:

Post a Comment